Er even tussenuit gaan

Van buiten zijn is aangetoond dat het de stress, de bloeddruk en de hartslag verlaagt, terwijl het de stemming verbetert en de geestelijke gezondheid verbetert. En of je nu loopt, rent of onkruid opgraaft, buiten zijn wordt steeds vaker voorgeschreven door gezondheidswerkers om het welzijn van mensen te verbeteren.

Vermoeiende ogen

Als je elke dag veel tijd besteedt aan het kijken naar schermen, is de kans groot dat jouw ogen zich vaker vermoeid voelen dan niet. Een eenvoudige manier om dit probleem op te lossen, is door regelmatig een pauze te nemen om naar buiten te gaan en te ontspannen – zonder naar een telefoon of tablet te kijken. Zelfs als je maar een paar minuten naar buiten stapt, kun je je ogen resetten en laten rusten, en zul je minder snel last hebben van problemen als hoofdpijn of wazig zien.

Krijg een betere slaap

Als je elke dag de meeste tijd binnenshuis doorbrengt, zul je merken dat jouw slaap niet ideaal is. Regelmatige blootstelling aan de zon gedurende de dag helpt jouw ​​circadiane ritmes te verbeteren en maakt het gemakkelijker voor je om  ‘s nachts in slaap te  vallen (en in slaap te blijven). Probeer ‘s ochtends als de zon opkomt als eerste naar buiten te gaan om een ​​sterk signaal naar je lichaam te sturen dat het dag is. Je zult je alerter voelen nadat je dit hebt gedaan en zult beter slapen als de nacht voorbij rolt.

Ga op een natuurwandeling

Probeer in het weekend of ‘s middags of’ s avonds na het werk een natuurwandeling te maken. Tijd doorbrengen buiten de stad, omgeven door groen, kan je helpen meer te profiteren van de gezondheidsvoordelen van tijd buitenshuis. Het is ook geweldig om even weg te zijn van de drukte. Wil jij met je familie of vrienden even weg gaan? Dan is een groepsaccommodatie Nederland een goed idee om met een groot groep er even tussen uit te gaan!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *